Tussenstop Yangoon - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Piet Laan - WaarBenJij.nu Tussenstop Yangoon - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Piet Laan - WaarBenJij.nu

Tussenstop Yangoon

Door: pietvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Piet

18 November 2011 | Myanmar, Naypyidaw

Kort dit keer. Weinig spectaculairs te vermelden dus zal ik even kort de stand van zaken doorgeven. Met daarbij de mededeling dat dit het volgende verslag wel een klein weekje op zich kan laten wachten. Een en ander afhankelijk hoe het met internetverbindingen in het zuiden van Myanmar gesteld is.
En ik kan je verzekeren dat het over het algemeen best wel moeite kost om alleen maar een stukje tekst vanhier geplaatst te krijgen :)

Zoals de kop al doet vermoeden ben ik weer in de oude hoofdstad, Yangoon. Na een bijzonder relaxte dag in een bijzonder gastvrij guesthouse in Nyaung U. Gistermiddag vroeg ik in het guesthouse om een thee en ik kreeg van de eigenaresse een hele pot Chinese thee. Dus op mijn gemakje in de schaduw zitten lezen en de dag gewoon lekker relaxed doorgekomen.
's Avonds betalen (uiteraard) en vanmorgen weer voor zessen mijn bed uit. Een snelle douche, een snel ontbijt en dan met een paar Fransen in een gedeelde taxi naar het vliegveld van Nyaung U. Een bijzonder rustige vlucht boven een zonnig Myanmar.
Iets na 10 uur geland en nadat ik de bagage had opgepikt een taxi geplukt en eerst naar het busstation. Een busstation dat zelfs nog verder weg ligt van het centrum dan het vliegveld.
Een busticket gekocht naar Mawlamyine. Voor het formidabele bedrag van 6100 kyat mag ik morgen weer een uurtje of 8 in de bus zitten. Dat mag ook wel wanneer je omgerekend naar echt geld ongeveer 6 euro moet neertellen.

Onderweg naar het busstation was men de weg aan het teren te midden van het drukke stadsverkeer zodat ik met enige vertraging weer in het centrum kwam.
Daar een guesthouse gevonden en dit keer als een echte backpacker een kamer met badkamer en toilet op de gang. Tja, er was niets anders beschikbaar en ik heb niet de puf om in de hitte en met de rugzak op de nek door de stad te gaan lopen slenteren.
Vervolgens wat kleingeld opgehaald door een dollarbiljetje te wissen voor lokaal geld en even gauw een internetcafé ingeschoten om de ergste middaghitte even uit te zijn.\
De stad Yangoon is rokerig, oud, beetje vervallen hier en daar maar ademt wel het straatbeeld van het oosten. Lekker rommelig en gezellig.
Dadelijk een lunch opscharrelen en dan gewoon lekker relaxed de dag door.

En omdat het toch vrijdag is, omdat het weekend voor de deur staat ga ik mezelf ook maar even verwennen met een grote fles Myanmar beer.
Iedereen de groetjes en geniet lekker van jullie weekend!!

• 18 November 2011 - 07:29

Marcel:

Je vermaakt je nog steeds zie ik
    Proost en geniet van je biertje
    Marcel

• 18 November 2011 - 20:56

Mira Klinkenberg:

Hè Piet,

Wat zie je toch een hoop! Nog lekker genieten even en we spreken elkaar snel weer. Gijs, mira