Voorbereiding van mijn Myanmar reis - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu Voorbereiding van mijn Myanmar reis - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu

Voorbereiding van mijn Myanmar reis

Door: pietvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Piet

23 Juli 2011 | Nederland, Hoorn

"Nee uw mobiele telefoon werkt niet in Myanmar". Aangezien mijn eerste bericht altijd middels een sms naar het thuisfront gaat verwacht ik dat het met een sms dit jaar niet zal lukken. Hoe het met hotmail en gmail is in Myanmar? Geen flauw idee. Aangezien ik via deze site regelmatig posts heb gezien vanuit Myanmar voor mij dus een reden om mijn inmiddels vermaardde jaarlijkse email "in plaats van kaarten" nu uitgebreider te maken en hopelijk regelmatig een verslagje te kunnen schrijven tijdens mijn reis.
Mijn eerste verslag op deze site. Niet mijn eerste reis, wel voor het eerst Myanmar. Na in Azië al India, Nepal, Thailand, Indonesië, Vietnam, Laos, Cambodja en China bezocht te hebben nu dus iets heel anders.
Waarom Myanmar? Omdat het voor mijn gevoel een van de meest authentieke landen is op dit moment. En de wereld is enorm anders geworden sinds ik in 1983 mijn eerste verre reis maakt, de wereld wordt echt modern en ik heb het gevoel dat ik in Myanmar het land nog redelijk kan zien zoals het er al vele jaren is.
Uiteraard heb ik ook nagedacht over het "ga je er wel heen of ga je er niet heen" Dat mag dus duidelijk zijn.

De route? Die ligt in principe nog redelijk open al zal het ook duidelijk zijn dat ik in ieder geval "the big four" zal bezoeken. Yangoon, Mandalay, Bagan en Lake Inle. De totale route zal de komende maanden wel in mijn hoofd en op papier duidelijker worden voor mijzelf wanneer ik verder ben met lezen omtrent het land. Een periode van 4 weken in Myanmar is heerlijk natuurlijk. En ongetwijfeld zal ik heel veel zien. Of al mijn plannen ten uitvoer kunnen worden gebracht? Moeilijk in te schatten op dit moment en met de wetenschap dat reizen in Myanmar vaak nog een lastige aangelegenheid is. Wanneer het net zo vloeiend loopt als vorig jaar in China dan zal ik nog heel veel zien, maar ik bereid mij voor op slechtere wegen, slechtere verbindingen, mindere bussen en treinen. Maar dat het desondanks leuk wordt (niet altijd op het moment zelf) daar ben ik haast van overtuigd!
Later zal nog wel een uitgebreider verslag komen met wat mijn uiteindelijke globale reisroute zal gaan worden.

De voorbereiding die is in eigenlijk al in januari begonnen. Een goedkope ticket naar Thailand was er al heel vroeg en in maart kwam er nog een retourticket bij van Bangkok naar Yangoon. En over het verder verloop zal ik via deze sit te zijner tijd nog wel eens schrijven.

Voor de voor mij onbekende lezeressen/lezers, goede tips zijn uiteraard welkom. Voor iedereen die onderweg is, have fijn, geniet er van en hoop met mij dat het snel 28 oktober is!

  • 23 Juli 2011 - 19:05

    Map:

    Weer een leuke reis om naar uit te kijken Piet. Geniet van de voorbereidingen.

  • 25 Juli 2011 - 11:25

    Ties Molenhuis:

    hoi Piet, Leuk weer eens wat van je te horen. We moeten ook maar eens gauw iets afspreken. Lijkt me leuk om je weer eens te ontmoeten. Ben benieuwd naar je reisverslagen. Groet Ties

  • 25 Juli 2011 - 11:33

    Ilona Molenhuis:

    Ha Piet, leuk om zo mee te mogen genieten. Het oude Birma, spannend!!

    Groetjes,
    Ilona

  • 20 Oktober 2011 - 17:23

    Marcel M:

    Ik ga je verslagen volgen
    Geniet er in ieder geval van
    Mm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Myanmar

Recente Reisverslagen:

25 November 2011

Op het eind.

18 November 2011

Tussenstop Yangoon

17 November 2011

Bagan

15 November 2011

De trein - Mandalay - de boot

11 November 2011

Trekking met Mister Bean
Piet

Me (foto van ontbijt in China 2010)

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 51794

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2016 - 26 November 2016

India na 26 jaar

07 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Kyrgizie

17 September 2014 - 15 November 2014

Amsterdam-Bangkok in 60 days

07 September 2013 - 04 Oktober 2013

Saya kembali ke Indonesia

26 Oktober 2012 - 23 November 2012

Noord Vietnam en noord Laos

01 Juli 1983 - 30 November 2011

Mijn eerdere reizen

28 Oktober 2011 - 25 November 2011

Myanmar

Landen bezocht: