Saya kembali ke Indonesia - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu Saya kembali ke Indonesia - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu

Door: Piet van der Laan

Blijf op de hoogte en volg Piet

03 Augustus 2013 | Nederland, Hoorn

Ja, inderdaad. Ik ga weer terug naar Indonesie. Voor de 6de keer ga ik het land bezoeken. Saai? Ach absoluut niet. Om te beginnen is reizen niet saai. En daarnaast bezoek ik ook plekken waar ik nooit eerder geweest ben.
Nog 5 weken en dan is het zover. En omdat ik echt al heel lang wist waar ik heen zou gaan zijn die laatste weken maar kort.
Al in december was ik in het bezit van een ticket naar Kuala Lumpur. Amsterdam-Kuala Lumpur en Bangkok-Kuala Lumpur- Amsterdam. Een paar maanden later kwamen aanbiedingen van Air Asia en de tickets van Kuala Lumpur naar Bali en van Bali naar Bangkok waren ook snel in mijn bezit.
Twee week geleden een ticket gekocht van Bali naar Kupang op Timor. En omdat ik zoveel mogelijk tijd in het oostelijk deel wil doorbrengen heb ik alleen nog een ticket nodig vanaf Labuanbajo naar Bali.

Wat voor mij nieuw gaat worden deze reis? Uiteraard in elk geval Timor. Eens kijken hoe het eiland daar uitziet. En hoe ik van het eiland af ga komen? Geen flauw idee, dat zie ik wel wanneer ik er ben ;)

Wat ook nieuw wordt? Dat zal Alor en Lembata zijn. Afgelegen eilanden. En van daar uit zal ik de oversteek maken naar Flores.
Waar ik dus wel al eerder geweest ben. Van wat ik begrepen heb is de Keli Mutu niet toegankelijk vanwege vulkanische activiteit. Wie het leest en weet? Geef het mij door aub. Misschien nog een uitstapje naar Rinca of Komodo om de varanen te bekijken. Maar aangezien ik die al eerder gezien heb zal dat geen prioriteit hebben en zal ik de meeste tijd echt wel op de eilanden besteden.

En ik hoop wederom op een schitterende reis. Ik heb er zin in!! Nog een paar weken.

• 04 Augustus 2013 - 17:22

Yvonne Top:

Moet jij eens zien hoe snel die weken om zijn en je weer op schiphol je uitsmijter zit te eten :-)
    Veel plezier met de aftelling!

• 31 Augustus 2013 - 17:58

Annelies:

Leuk Piet, ik blijf je volgen, heel veel plezier en geluk en rust!

• 06 September 2013 - 10:50

Nily:

Een hele fijne vakantie , kom goed weer terug.

• 07 September 2013 - 10:48

Roelof Van Der Wal:

Piet, wij volgen je vanuit ons huis!

Verslag uit: Nederland, Hoorn