Noord Vietnam en noord Laos - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu Noord Vietnam en noord Laos - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Piet Laan - WaarBenJij.nu

Noord Vietnam en noord Laos

Door: pietvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Piet

30 Juni 2012 | Nederland, Hoorn

Na vorig jaar het thuisfront en andere lezers op de hoogte te hebben gehouden van mijn trip naar Myanmar maaik ik nu van de gelegenheid gebruik opnieuw een reisdagboek bij te houden. Een reis dit keer naar het noorden van Vietnam en naar Laos. Twee landen waar ik al eerder geweest ben. Maar de minderheden in het noorden zijn gewoon prachtig om te zien. En ik hoop dat het nog steeds prachtig is :) Vietnam is weer 12 jaar geleden en Laos was van wat meer recente datum. Maar ik weet haast zeker dat het prachtig zal worden en anders maak ik het wel prachtig :) Ik hoop, vermoed dat het met de internetverbindingen goed gesteld is alhoewel ik ook weet dat ik in afgelegen gebieden zal komen waar de verbindingen nog wel eens rudimentair kunnen blijken te zien. We shall see!


De route? Die ligt in principe nog redelijk open al heb ik globaal al wel wat ideetjes op papier gezet. Via Hongkong vliegen naar Hanoi en van daaruit redelijk snel een nachttrein naar Sapa. Wanner de lichamelijke conditie het toelaat mogelijk ook een trek met de beklimming van de Fansipan, de hoogste berg van Vietnam. En haast zeker te weten ergens nog een trektocht naar de plaatsen met de minderheden, de bergvolkeren van het noorden met hun kleurrijke kleding. Vervolgens afzakken richting Dien Bien Phu waar ooit de Fransen in de pan gehakt zijn. Dan de grens over en laos in om daar in het noorden ook rond te kijken naar plaatsen waar ik de twee eerdere reizen nog niet geweest ben. Vervolgens richting Luang Prabang waar ik in 2008 al eens was. Lekker broodjes eten en daar wat tijd gezellig doorbrengen. De laatste etappes zullen mij misschien via Van Vieng voeren naar het zuiden. Om dan de grens over te steken naar Thailand en vanuit Udon Thani naar Bangkok te vliegen. Voor het allemaal zover is heb ik nog wel enige maandjes te gaan. Maar dat zal een tijd worden met veel voorpret en lezen en kijken wat ik allemaal uiteindelijk precies ga doen. Nog een helehoop dagen maar ik hoop dat het snel zo ver is. Groetjes!

  • 30 Juni 2012 - 20:52

    Yvonne Top:

    Veel plezier met de voorbereiding :-)

  • 23 Oktober 2012 - 18:08

    Roelof Van Der Wal:

    Piet jongen maak er wat moois van. Geniet van het leven! We zullen je volgen

  • 24 Oktober 2012 - 13:06

    Simeon Roodenburg:

    Piet succes geniet ervan en veilig weer thuis komen.

  • 26 Oktober 2012 - 09:09

    Agnes Kuipers:

    09.08 uur.. op dit moment zit je in de bus als het goed is voor je grote avontuur... ik hoop dat je een geweldige tijd hebt .. ons mede laat genieten via hier. Have fun !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Me (foto van ontbijt in China 2010)

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 51736

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2016 - 26 November 2016

India na 26 jaar

07 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Kyrgizie

17 September 2014 - 15 November 2014

Amsterdam-Bangkok in 60 days

07 September 2013 - 04 Oktober 2013

Saya kembali ke Indonesia

26 Oktober 2012 - 23 November 2012

Noord Vietnam en noord Laos

01 Juli 1983 - 30 November 2011

Mijn eerdere reizen

28 Oktober 2011 - 25 November 2011

Myanmar

Landen bezocht: